Dobrý linkbuilding (inak povedané budovanie spätných odkazov alebo off-page SEO) je dlhodobá činnosť, pri ktorej získavame pre váš web kvalitné odkazy z rôznych zdrojov (web stránok). Tieto odkazy majú hlavný vplyv na to, na akom mieste sa zobrazí váš web v Google vyhľadávaní na vaše kľúčové slová.
Google pri hodnotení stránok (a teda pri určovaní konkrétnych pozícií) berie do úvahy viac ako 200 faktorov. Spätné odkazy ale vždy boli a budú tým najdôležitejším.

link buildin

Ak to zjednoduším, tak e-shop s kvalitnejšími a početnejšími odkazmi bude mať vždy lepšie pozície ako podobný e-shop, na ktorý smerujú len 3 odkazy a všetky sú z katalógov.
Nie je návštevnosť ako návštevnosť. Jedna vec je, keď váš priateľ na Facebooku zdieľa článok o novom iPhone (s bombastickým nadpisom) a vy zo zvedavosti kliknete.

žaby, google

Úplne iná vec je, keď hľadáte „iPhone X recenzia“ alebo dokonca „kde kúpiť iPhone X“.
Čo si budeme hovoriť, umiestňovať sa pre vaše kľúčové slová na najvyššej pozícii je jednoducho skvelý pocit. Potenciálny zákazník vás vďaka tomu podvedome vidí ako dôveryhodných a vaša konkurencia z toho ide zošalieť.
Kvalitný linkbuilding vám okrem zlepšených pozícií a organickej návštevnosti prináša aj ďalší bonus: návštevnosť z webov, ktoré na vás odkazujú. Veľkou častou môjho linkbuildingu je spolupráca s blogermi a relevantnými magazínmi. Týmto vznikajú zaujímavé články, v ktorých sú odkazy na váš web. Veľa ľudí vás tak môže objaviť napríklad vďaka článku, ktorý videli u svojho obľúbeného blogera.

To, že „obal predáva“ je klišé ale pravdivé. Teda kvalitný obsah, lepšie zabalený, prinesie viac ľudí, čo od vás budú chcieť opäť počuť a radi niečo kúpia, ako zle zabalený.

A teda ideálna platforma pre obsah na Slovensku je?

…závislá na cieľovej skupine. Dobré médiá pre obsah(ový marketing) sú:

  • blogy
  • mikroblogy
  • appky
  • videá
  • infografiky
  • booky a ebooky
  • kalkulačky

Ako mám začať s obsahovým marketingom?

Rozmýšľať, čo ľudí, ktorí od nás kupujú, zaujíma hodiny, dni, týždne alebo mesiace predtým, než kúpia. Nad čím rozmýšľajú? Čo ich trápi?

Spíšte si ich fiktívne otázky a naformulujte titulky pre fiktívne odpovede.